Volkswagen láká čínský trh. Přemýšlí, že zlevní auta

Volkswagen láká čínský trh. Přemýšlí, že zlevní auta

Šangaj Německý automobilový koncern Volkswagen uvažuje o možnosti vyvíjet v Číně levnější sportovně užitkové (SUV) a víceúčelové (MPV) vozy, aby byl schopen držet krok se změnami na trhu. Uvedl v neděli šéf čínských aktivit Volkswagenu Jochem Heizmann.

Volkswagen měl v letošním prvním čtvrtletí problémy držet krok s růstem osobních aut na čínském trhu, což podle Heizmanna zčásti zavinil nedostatek vozů kategorií SUV a MPV, které by se prodávaly s nižší cenovkou.

 „Největší nárůst objemu byl v segmentech levnějších SUV a MPV, ve kterých nejsme,“ uvedl Heizmann.

Podle Čínského svazu osobních automobilů (CPCA) stoupl prodej sportovně užitkových vozů v Číně loni o více než třetinu na 3,8 milionu aut a od roku 2012 se více než zdvojnásobil. Společnost Nomura odhaduje, že letos na čínský trh dorazí 5,2 milionu SUV, o 27 procent více než loni. U sedanů bude naopak růst činit pouhé jedno procento na 12,5 milionu aut.

„Hovoříme zde o skupině výrobků. Nejednáme o jednom nebo o dvou autech,“ sdělil podle Reuters Heizmann před pondělním zahájením autosalonu v Šanghaji.

Volkswagen, jehož součástí je také mladoboleslavská Škoda Auto, je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě. Nejpozději do roku 2018 se chce stát největším výrobcem automobilů na světě.